De uitdaging

Dit drankspel had een push nodig. Nieuwe targeting en nieuwe inzichten om een hogere ROAS te behalen. Niels, de eigenaar van let’s Get Drunk, schakelde ons in om hem hiermee te helpen. De overeenkomst was snel ondertekend en we kunnen direct beginnen met het project.

Wat was het plan?

De ROAS moest worden verhoogd en uiteindelijk was het de bedoeling om succesvolle doelgroepen óók in Zweden en Duitsland te gaan testen. Na de eerste maand wilde Let’s Get Drunk gaan uitbreiden naar deze twee landen. Het spel werd vertaald in het Zweeds en Duits en ook de website werd omgebouwd in de juiste taal.

De ad copies en gebruikte visuals werden van het Nederlands eerst in het Engels vertaald, waarna er een Zweedse en een Duitse freelancer ons hielp met het vertalen van de advertenties in de juiste taal.

De kwaliteit van de copies werd gewaarborgd, omdat wij de freelancers precies vertelde wat en hoe ze de copies moesten vertalen.

1mil

Bereikte mensen

Meer dan 1 miljoen personen hebben de advertenties gezien.

20%

Meer conversies

Volgens Niels zijn hun verkopen met 20% gestegen, goed om te horen!

€0,08

Kosten per klik

Met zo weinig mogelijk geld, zoveel mogelijk websitebezoekers krijgen.

“De ambitie van Niels voor zijn bedrijf is groot. Dit motiveert ons om elke dag een extra stapje in de goede richting te zetten. ”

Olivier Dadema

Eigenaar – Dadema Internet Agency

Het proces

Wij zijn begonnen met het ontwerpen van een strategie, het opstellen van een planning en het schrijven van de advertentie copies. Toen dit allemaal was gedaan, moesten de visuals gecreëerd worden. De foto’s en video’s die gebruikt gingen worden moesten opvallend zijn. Het gaat erom dat je de aandacht van potentiële klanten trekt.

De klant had genoeg beeldmateriaal beschikbaar waarmee wij sterke advertenties konden maken. Met was lichte aanpassingen konden wij het resultaat presenteren.

De advertenties werden direct goedgekeurd en we zijn begonnen aan de test sheets. Deze vormen de basis voor alle campagnes. De klant heeft de mogelijkheid om gemakkelijk inzicht te krijgen in de inactieve, actieve en opkomende campagnes.

  • De klant opzetten in de Drive en de strategie schrijven
  • Doelgroep identificatie en ontwikkeling van de content
  • Publiceren, managen en optimalizeren van de campagnes

En toen ging het leukste werk beginnen. Het managen en optimaliseren van de social media campagnes.

Nederland en België bleven te allen tijde het test-gebied. Succesvolle doelgroepen werden meegenomen in de campagneplanning van Zweden en Duitsland.

De eerste week zagen we al veel positieve cijfers en percentages van de campagnes. Veel interesses (keywords) die we hadden gebruikt bleken enorm succesvol. Ook in week twee en drie zagen we de resultaten verbeteren. Er kon een duidelijk beeld geschetst worden welke placering (story of feed) winstgevender was en welke visual het beste werkte.

Content creatie

Alle advertenties, zowel foto’s als video’s, werden door ons gecreëerd. En ook nog eens in verschillende talen.

Online Advertenties

De copies werden geschreven, de visuals ontwikkeld en de actieve campagnes geoptimaliseerd.

“Sales zijn met 20% gestegen! Olivier en zijn team snappen volledig wat ze doen en hoe ze het moeten aanpakken, zeker een aanrader!”

Niels in ‘t Veld

Eigenaar – Let’s Get Drunk

Laten we beginnen.

Olivier Dadema

Social Media Marketing Expert
085 004 1433

    *Bij versturen geef je automatisch toestemming voor contact.

    Laten we beginnen.

    Olivier Dadema

    Social Media Marketing Expert
    085 004 1433

      *Bij versturen geef je automatisch toestemming voor contact.