De uitdaging

Voor Bike Wear Outlet hebben wij verschillende conversie- en verkeercampagnes opgezet. Het was de bedoeling om zoveel mogelijk gegevens te verkrijgen van nieuwe websitebezoekers, zodat we retargeting campagnes konden lanceren. Deze campagnes hebben gemiddeld 30% meer conversies.

Wat was het plan?

Hoe meer website verkeer we genereerde, hoe meer gegevens we beschikbaar hadden van potentiële klanten. Een verkeercampagne zorgde ervoor dat er duizenden personen per maand hun website bezochten. Al deze mensen hadden geklikt op de advertentie en toonden daarmee dus interesse in de producten van Bike Wear Outlet.

Wij hebben speciale advertenties gecreëerd in verschillende formaten. Een foto-afmeting die perfect is voor de feed, is minder mooi als story (verhaal). Daarom ontwerpen wij altijd aparte advertenties voor feed en stories. Dit zie je terug in de resultaten.

Door middel van tactische titels en sterke ‘call-to-action’ knoppen zorgden we ervoor dat er een ROAS werd gerealiseerd van 16.2. Hierdoor kon het advertentiebduget worden opgeschaald, waardoor we betere resultaten behaalden.

€0,03

Gemiddelde Kost Per Klik

Zo’n CPC is het resultaat van onze goede targeting.

16.2x

ROAS behaald

Elke €1 die we in Facebook stopten, kregen we er €16,20 voor terug.

130k+

Bereikte personen

Zoveel mensen hebben de social media advertenties gezien.

Het proces

Allereerst moet de Facebook Pixel op de website worden geïnstalleerd. Dit is een klein stukje code die al het websiteverkeer in kaart brengt. Dit is essentieel, want hiermee kun je retargeting campagnes gaan opzetten die gemiddeld voor 30% meer conversies zorgen.

Voorafgaand aan een social media campagnes gaan wij de doelgroepen identificeren. De interesses (keywords) die hieruit naar voren komen worden getest in de campagne. Zo weten we uiteindelijk precies welke interesses succesvol zijn en welke niet.

Vervolgens worden de advertenties ontworpen en goedgekeurd door de klant. Als alles in orde is, worden de campagnes opgezet volgende de planning die is uitgewerkt.

  • Facebook Pixel installeren en ad account opzetten
  • Doelgroep identificatie en content ontwikkeling
  • Publiceren, managen en optimalizeren van de campagnes

En dan gaat het leukste werk beginnen. Het managen en optimaliseren van de social media campagnes.

Wij laten de campagnes altijd 3-5 dagen lopen. Na deze periode kunnen we beter zeggen of een bepaalde interesse winstgevend is of niet. Indien de resultaten goed zijn, wordt deze campagne (of losse advertentie) opgeschaald. Vervolgens lieten wij deze weer enkele dagen lopen.

Uiteindelijke hadden we enkele interesses gevonden die ontzettend succesvol waren. De conversies bleven binnen stromen en er werden geweldige ROAS’en behaald.

Content creatie

Alle advertenties, zowel foto’s als video’s, werden door ons gecreëerd.

Online Advertenties

De copies werden geschreven, de visuals ontwikkeld en de actieve campagnes geoptimaliseerd.

“Bike Wear Outlet is een webshop die passie voor fietsen uitstraalt. Het is voor ons altijd een feestje om voor ondernemers te werken die gepassioneerd zijn.”

Olivier Dadema

Eigenaar – Dadema Internet Agency

Laten we beginnen.

Olivier Dadema

Social Media Marketing Expert
085 004 1433

    *Bij versturen geef je automatisch toestemming voor contact.

    Laten we beginnen.

    Olivier Dadema

    Social Media Marketing Expert
    085 004 1433

      *Bij versturen geef je automatisch toestemming voor contact.