Marketing kent veel verschillende vormen. Als bedrijf kun je zelf kiezen welke marketing je gebruikt en welke het beste is/zijn om jouw doelgroep te bereiken. Twee goede manieren voor het creëren van een sterke band met je klant is de SEO blog en e-mail marketing. Deze twee vormen van marketing zijn handig als je jouw doelgroep op de hoogte wilt houden van leuk nieuws of promoties.

Laten we beginnen met wat meer informatie over de blogs. Naast dat deze blogs een vorm van marketing zijn, verbeteren ze ook jouw SEO score. Als je eenmaal een redelijk klanten bestand hebt opgebouwd moet je deze natuurlijk onderhouden. Je wilt deze klanten absoluut niet kwijt raken en het liefst aanzetten tot een volgende aankoop.

“Via blogs kun je deze klanten met leuke nieuwtjes, weetjes en/of promoties op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf.”

De blogs zullen daarnaast op een positieve manier bijdragen aan het imago van je bedrijf, want je verlaagd de drempel tussen het bedrijf en de klant. Je kunt ervoor kiezen om via blogs je personeel te introduceren en hiermee de klantervaring te verbeteren. Je klanten zullen de medewerkers herkennen en zo ontstaat er automatisch al een betere connectie.

Blogs kunnen dus een belangrijke asset worden van je bedrijf. Bovendien wordt Google wordt er ook blij van! Als je in je blog aspecten benoemd die aansluiten bij het onderwerp van jouw website zal je een hogere score ontvangen in Google’s Search Engine en daarmee een betere positie verkrijgen in de zoekresultaten. Dit is ontzettend gunstig, want hierdoor kunnen ‘potentiele’ klanten jouw website en diensten/producten makkelijker vinden.

Automatische e-mail marketing is een handige tool om meer conversies te verkrijgen. (Potentiele) klanten die geabonneerd zijn op jouw e-mail lijst zijn personen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en de producten/diensten.

Daardoor is de kans vele malen groter dat zij voor een conversie zullen zorgen dan een website bezoeker die niet geabonneerd is. Door je email tactisch in te richten met pakkende teksten en HD afbeeldingen wordt de ontvanger getriggerd tot actie. Als je dit op de juiste manier doet zal je dit zeker gaan terug zien in de jaar omzet.

Tips voor het schrijven van een SEO blog en/of e-mail:

  1. Vermijd jargon, gebruik simpele taal die iedereen begrijpt.

  2. Geef de ontvanger interessante informatie, de ontvanger wil graag iets leren.

  3. Entertain de ontvanger, hiermee zorg je dat deze persoon de gehele blog of e-mail leest.

  4. Gebruik korte zinnen, zorg ervoor dat de tekst vloeiend te lezen is.

  5. Sluit de blog of e-mail af met iets leuk, bijvoorbeeld een exclusieve kortingscode.

Het schrijven van een blog of e-mail kan veel tijd in beslag nemen. Ook heb je er natuurlijk inspiratie voor nodig en we weten allemaal dat die soms ver te zoeken is. Draai het om, zorg ervoor dat het schrijven van een blog of e-mail geen last is, maar juist een leuke bezigheid!

Mocht je er niet uit komen en wil je hulp met deze twee belangrijke marketing tools, stuur ons dan even een vrijblijvend bericht en dan gaan we samen kijken wat de mogelijkheden zijn!

Laten we contact houden.

Abonneer je op onze mailinglijst om handige tactieken en nieuwtjes te ontvangen.

    Bij het versturen ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en ons privacybeleid.

    Laten we contact houden.

    Abonneer je op onze mailinglijst om handige tactieken en nieuwtjes te ontvangen.

      Bij het versturen ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en ons privacybeleid.